مقالات

تجهیزات جانبی نقشه برداری

خرید تجهیزات جانبی نقشه برداری - دوربین ترازیاب - پهپاد نقشه برداری - شماره تماس: 09021116149 - شماره ثابت: 02165361614

یک مدار رابط برای یک دستگاه I/O طراحی شده است تا انتقال داده را تسهیل کند. دستگاه های ورودی و خروجی برای ورود داده ها و همچنین برای انتقال داده ها از ریزپردازنده به دستگاه جانبی استفاده میشوند. این رابط به عنوان نگاشت ورودی/خروجی یا با استفاده از دستگاه های جانبی، یعنی ورودی/خروجی و یا با حافظه نامیده می شود. ما در این مطلب به مبحث تجهیزات جانبی نقشه برداری میپردازیم. جهت خرید و اطلاع از قیمت انواع دوربین توتال استیشن ،Gps GNSS جی پی اس، دوربین ترازیاب (نیوو) ، پهپاد نقشه برداری ، تجهیزات جانبی نقشه برداری ، تراز لیزری ، متر لیزری ، جی پی اس دستی گارمین میتوانید با کارشناسان شرکت و فروشگاه تجهیزات نقشه برداری دیاکو تجهیز پرگاس  تماس بگیرید.

تجهیزات جانبی نقشه برداری

  • هنگامی که پردازنده، حافظه اصلی و I/O یک گذرگاه مشترک دارند، دو حالت آدرس دهی امکان پذیر است:
  1. I/O I/O نگاشت شده است
  2. ورودی/خروجی نگاشت حافظه
  3. I/O نگاشت حافظه یک روش رابط است که در آن دستورکار های مرتبط به حافظه برای منتقل می کنند استفاده می شود و سیستم با یک آدرس 16 بیتی آشنا می شود. در این نوع، دستگاه های ورودی/خروجی به عنوان مکان های حافظه در نظر گرفته می شوند. سیگنال های کنترلی استفاده MEMW و MEMR می شوند. رابط بین ورودی/خروجی و ریزپردازنده همانند مکان تک حافظه خواهد بود. برای انتقال داده بین دستگاه I/O و ریزپردازنده، ریزپردازنده آدرس را ارسال می کند، سیگنال های کنترلی MEMR و MEMW را تولید می کند.
  4. در MEMR داده ها را از دستگاه I/O می پذیرد در حالی که در MEMW داده ها را به دستگاه I/O منتقل می کند.

طرح ورودی/خروجی نگاشت شده حافظه در شکل 1 نشان داده شده است. در شکل 1، نمودار سمت چپ برای سیگنال کنترل Read و نمودار سمت راست برای سیگنال کنترل Write است.

  • آدرس از 16 بیت A0 تا A15 است. سیگنال های کنترل RD و WR برای کنترل قفل بافر استفاده می شود. ترکیب خطوط آدرس A0-A15 را می توان با استفاده از گیت های NAND انجام داد و سپس با سیگنال RD یا WR ترکیب می شود. برای بافر زمانی که A0 تا A15 در منطق 1 هستند، خروجی گیت NAND کم خواهد بود. با I/O دارای نقشه حافظه، یک فضای آدرس واحد برای مکان های حافظه و دستگاه های ورودی/خروجی وجود دارد. پردازنده وضعیت و ثبت داده‌های ماژول‌های ورودی/خروجی را به‌عنوان مکان‌های حافظه در نظر می‌گیرد و از دستورالعمل‌های دستگاه یکسانی برای دسترسی به حافظه و دستگاه‌های ورودی/خروجی استفاده می‌کند.
  • به عنوان مثال، با 10 خط آدرس، مجموعاً 210 1024 مکان حافظه و I/O
  • آدرس ها را می توان در هر ترکیبی پشتیبانی کرد. با I/O دارای نقشه حافظه، یک خط خواندن و یک خط نوشتن در گذرگاه مورد نیاز است.
  • مزیت ورودی/خروجی نقشه‌برداری شده با حافظه این است که می‌توان از این انبار بزرگ دستورالعمل استفاده کرد که امکان برنامه‌ریزی کارآمدتر را فراهم می‌کند.
  • یک جا ضعف این است که فضای آدرس با ارزش حافظه استفاه می شود.
  • در حافظه نگاشت شده ورودی/خروجی،من. ورودی/خروجی و حافظه، هر دو در ترکیب به عنوان حافظه در نظر گرفته می شوند.ii آدرس دستگاه 16 بیتی است.

تعریف ورودی/خروجی با نقشه حافظه

در نگاشت حافظه دستگاه های ورودی/خروجی، درگاه های ورودی/خروجی به آدرس 16 بیتی در حافظه اختصاص داده می شوند. در اینجا هر گذرگاه مشترک است بنابراین مجموعه دستورالعمل های مشابهی برای حافظه و دستگاه های ورودی/خروجی استفاده می شود. بنابراین، I/O به عنوان حافظه در نظر گرفته می شود و فضای آدرس یکسانی توسط حافظه و دستگاه های I/O استفاده می شود. این امر قابلیت آدرس دهی حافظه را کاهش می دهد.

در این حالت، پردازنده درگاه های ورودی/خروجی را به عنوان مکان های حافظه برای خواندن و نوشتن در نظر می گیرد. بنابراین، هر زمان که یک آدرس در گذرگاه آدرس تولید می‌شود، در نتیجه سیگنال کنترلی برای خواندن حافظه تولید می‌شود. در چنین حالتی، پردازنده نگران نیست که داده‌های پاسخ‌دهنده از یک دستگاه حافظه می‌آیند یا یک دستگاه ورودی/خروجی. عملیات نوشتن حافظه نیز به همین صورت است.

تعریف ورودی/خروجی با نقشه I/O

به نگاشت I/O Isolated نیز معروف است و دلیل آن این است که در اینجا فضای آدرس حافظه و I/O از یکدیگر جدا شده اند. بنابراین، دستورالعمل های خواندن و نوشتن متفاوتی برای I/O و حافظه استفاده می شود. در این رویکرد، یک گذرگاه مشترک برای دستگاه‌های ورودی/خروجی و حافظه وجود دارد، اما از خطوط کنترل خواندن و نوشتن جداگانه برای ورودی/خروجی استفاده می‌شود.
در اینجا عملیات به گونه‌ای انجام می‌شود که اگر داده‌هایی که قرار است بر روی آن عملیات انجام شود از دستگاه‌های ورودی/خروجی جمع‌آوری شود، آدرس روی خط آدرس قرار می‌گیرد و خطوط کنترل I/O خواندن و نوشتن I/O. فعال می شود تا انتقال داده بین پردازنده و I/O انجام شود.

تفاوت های کلیدی بین I/O نقشه برداری شده با حافظه و I/O با نقشه I/O

  1. عامل کلیدی تمایز بین I/O نقشه‌برداری شده با حافظه و I/O ایزوله این است که در ورودی/خروجی نقشه‌برداری شده با حافظه، فضای آدرس یکسانی هم برای حافظه و هم برای دستگاه ورودی/خروجی استفاده می‌شود. در حالی که در I/O با نقشه I/O، فضاهای آدرس جداگانه برای حافظه و دستگاه I/O استفاده می شود.
  2. وقتی ورودی/خروجی نقشه‌برداری شده با حافظه انجام می‌شود، نمی‌توان از کل فضای حافظه موجود برای آدرس‌دهی حافظه استفاده کرد، زیرا دستگاه‌های ورودی/خروجی نیز در همان حافظه آدرس‌دهی می‌شوند. بنابراین، برای سیستم هایی که نیاز به حافظه کمتری وجود دارد، مناسب است . در حالی که، زمانی که I/O با نقشه I/O انجام می شود، فضای کلی حافظه می تواند حافظه را آدرس دهی کند. از این رو، مناسب سیستم هایی است که به ظرفیت حافظه زیادی نیاز دارند.
  3. در ورودی/خروجی نقشه‌برداری شده با حافظه، درگاه‌های ورودی/خروجی یا تجهیزات جانبی به عنوان مکان‌های حافظه در نظر گرفته می‌شوند و به همین دلیل می‌توان از دستورالعمل‌های مخصوص حافظه برای انتقال داده بین دستگاه ورودی/خروجی و پردازنده استفاده کرد. در مقابل، دستورالعمل‌های جداگانه‌ای وجود دارد، IN و OUT برای انتقال داده بین دستگاه ورودی/خروجی و پردازنده در I/O با نقشه I/O استفاده می‌شوند.
  4. در رویکرد ورودی/خروجی نقشه‌برداری شده با حافظه، دستگاه‌های ورودی/خروجی از طریق چرخه‌های خواندن و نوشتن حافظه قابل دسترسی هستند. با این حال، همان مورد در مورد I/O ایزوله مانند IO-نقشه‌دار IO صدق نمی‌کند، دستگاه‌ها از طریق چرخه خواندن و نوشتن I/O قابل دسترسی هستند.

خرید انواع دوربین توتال استیشن ،Gps GNSS جی پی اس، دوربین ترازیاب (نیوو) ، پهپاد نقشه برداری ، تجهیزات جانبی نقشه برداری ، تراز لیزری ، متر لیزری ، جی پی اس دستی گارمین در شرکت و فروشگاه تجهیزات نقشه برداری دیاکو تجهیز پرگاس

جهت خرید و اطلاع از قیمت انواع دوربین توتال استیشن ،Gps GNSS جی پی اس، دوربین ترازیاب (نیوو) ، پهپاد نقشه برداری ، تجهیزات جانبی نقشه برداری ، تراز لیزری ، متر لیزری ، جی پی اس دستی گارمین میتوانید با کارشناسان شرکت و فروشگاه تجهیزات نقشه برداری دیاکو تجهیز پرگاس تماس بگیرید.

ارتباط با ما

شماره تماس: 09021116149

شماره ثابت: 02165361614

واتساپ: 09333769950

آدرس:تهران – اندیشه فاز4 (شهریار) – بازار بزرگ ایرانی اسلامی اندیشه – ورودی سرای مولانا – دیاکو تجهیز پرگاس

خرید انواع دوربین توتال استیشن ،Gps GNSS جی پی اس، دوربین ترازیاب (نیوو) ، پهپاد نقشه برداری ، تجهیزات جانبی نقشه برداری ، تراز لیزری ، متر لیزری ، جی پی اس دستی گارمین در شرکت و فروشگاه تجهیزات نقشه برداری دیاکو تجهیز پرگاس – دوربین ترازیاب

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *