مقالات

نقشه برداری پهپاد چگونه استفاده می شود؟

نقشه برداری پهپاد - جی پی اس دستی گارمین - دوربین ترازیاب - دوربین توتال استیشن - شماره تماس: 09021116149 - شماره ثابت: 0265361614

ما در این مطلب به مبحث نقشه برداری پهپاد چگونه استفاده می شود میپردازیم. جهت خرید و اطلاع از قیمت انواع دوربین توتال استیشن ،Gps GNSS جی پی اس، دوربین ترازیاب (نیوو) ، پهپاد نقشه برداری ، تجهیزات جانبی نقشه برداری ، تراز لیزری ، متر لیزری ، جی پی اس دستی گارمین میتوانید با کارشناسان شرکت و فروشگاه تجهیزات نقشه برداری دیاکو تجهیز پرگاس  تماس بگیرید.

نقشه برداری پهپاد چگونه استفاده می شود؟

قبل از اینکه به کاربردهای متعدد نقشه برداری هواپیماهای بدون سرنشین بپردازیم، بیایید با مقدمه ای اساسی از خود فرآیند شروع کنیم: فتوگرامتری. 

فتوگرامتری علم جمع آوری اطلاعات فیزیکی از عکس های دو بعدی است که اغلب تصاویر هوایی گرفته شده توسط هواپیماهای بدون سرنشین است. نرم افزار فتوگرامتری با ترکیب تصاویر دارای برچسب جغرافیایی و همپوشانی از ویژگی های یکسان از زوایای مختلف، نمایش های سه بعدی فوتو واقع گرایانه از سطوح توپوگرافی را ایجاد می کند.

نقشه برداری پهپاد چگونه استفاده می شود؟

نقشه برداری هواپیماهای بدون سرنشین نوعی دوقلو دیجیتالی (انعکاس رایانه ای از محل کار شما) را هر بار که پرواز می کنید ایجاد می کند. این امکان جایگزینی پیمایش‌ های زمان‌ بر پایگاه و مریخ نورد را با یک پرواز پیمایشی ساده و کارآمد با پهپاد فراهم می‌کند.

نرم‌افزاری مانند Propeller Platform تصاویر و داده‌های پرواز هواپیمای بدون سرنشین شما را به یک نقشه سه بعدی تعاملی با کاربردهای مختلف تبدیل می‌کند.

  • اندازه گیری حجم انبار: برای متخصصان معدن و مصالح، مدیریت موجودی انبار یکی از موارد استفاده پیشرو برای نقشه برداری هواپیماهای بدون سرنشین است. با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین، نقشه برداران می توانند دقیقاً بگویند چه مقدار مواد در دسترس است، چه چیزی از آخرین بررسی جابه جا شده است و چه چیزی هنوز باید استخراج شود.
  • اندازه‌گیری‌های برش/پر کردن: همه پیمانکاران کارهای خاکی می‌خواهند بدانند دقیقاً چه مقدار کثیفی را جابجا می‌کنند، به خصوص اگر بتوانند مواد را در یک سایت متعادل کنند. نقشه برداری پهپاد امکان محاسبه برش و پر شدن را به راحتی ممکن می سازد .
  • ردیابی پیشرفت: نقشه برداری هواپیماهای بدون سرنشین به شما امکان می دهد یک پروژه را در هر مرحله، از برخاستن پروژه تا امروز، تجسم کنید. شما می توانید پیشرفت را در طول زمان پیگیری کنید تا ببینید چه کار و چه زمانی انجام شده است، بنابراین هرگز حدس نمی زنید که چقدر کار باقی مانده است (و نه ذینفعان).

برنامه های نقشه برداری هواپیماهای بدون سرنشین در سراسر صنایع

ساخت و ساز

با نقشه برداری هواپیماهای بدون سرنشین، متخصصان ساخت و ساز می توانند به سرعت مناطق بزرگ یا صعب العبور را برای اندازه گیری دقیق سایت در هر مرحله از پروژه، از جمله پیش از مناقصه و برخاستن پروژه، بررسی کنند. این فرآیند هزینه بررسی را کاهش می‌دهد و زمان چرخش را بهبود می‌بخشد و به پیمانکاران کمک می‌کند از هزینه‌های بیش از حد و تاخیر پروژه جلوگیری کنند. مزایا عبارتند از:

  • ایجاد مدل های سه بعدی سایت برای به اشتراک گذاری با مشتریان
  • به راحتی توپ های دقیق قبل از مناقصه را ضبط کنید
  • کاهش زمان توقف و بهبود برنامه ریزی
  • محاسبه اندازه گیری حجم (برش/پر)

نقشه برداری زمینی

نقشه برداران و متخصصان GIS از پهپادها استفاده می کنند زیرا آنها فرآیند ایجاد نقشه های توپوگرافی دقیق و سه بعدی را آسان تر، ایمن تر و کارآمدتر می کنند. پهپادها می‌توانند بر فراز زمین‌های خطرناک یا دشوار پرواز کنند و پس از یک پرواز ده دقیقه‌ای، داده‌های توپوگرافی با قابل مشاهده آسان را برگردانند. مزایا عبارتند از:

  • تولید بررسی های توپوگرافی در حدود 24 ساعت
  • دقت محاسبه تا 1/10 فوت
  • استفاده از کالیبراسیون های محلی سایت

معدن و سنگدانه

مکان‌های معدنی و معادن بزرگ از لحاظ تاریخی برای بررسی با پای پیاده خطرناک و زمان‌بر بوده‌اند، بنابراین بررسی‌ها نادر و پرهزینه بودند. با این حال، پهپادها به شما این امکان را می دهند که بدون خطر بالا رفتن از انبارها یا مانور دادن در اطراف تجهیزات متحرک، به سرعت داده ها را از محل کار معدن یا مصالح جمع آوری کنید. مزایا عبارتند از:

  • مدیریت موجودی انبار
  • نظارت بر جاده های حمل و نقل
  • برنامه ریزی و ارزیابی عملیات
  • تجسم پیشرفت در برابر خط و فایل های طراحی

مدیریت پسماند

با بررسی هواپیماهای بدون سرنشین، می‌توانید به سرعت بررسی کنید که شیب‌های خارج از محل دفن زباله چقدر خوب ساخته شده است تا از رعایت مقررات و حداکثر استفاده از حریم هوایی خود اطمینان حاصل کنید. همچنین می توانید محاسبات سریع و دقیق تراکم تراکم و فضای باقیمانده را انجام دهید. مزایا عبارتند از:

  • محاسبات دقیق چگالی و حجم
  • تجسم پیشرفت سلول
  • بهبود کارایی و به حداکثر رساندن طول عمر سلول

مزایای نقشه برداری هواپیماهای بدون سرنشین

بنابراین اکنون می دانید که نقشه برداری پهپاد برای ایجاد نمایش های سه بعدی از یک محل کار با دقت 1/10 فوت استفاده می شود. در اینجا معنای آن برای مهندسان، مدیران پروژه و نقشه برداران به صورت روزانه آمده است:

بهبود ایمنی محل کار : پهپادها می‌توانند بر فراز زمین‌های خطرناک پرواز کنند و ارتفاع، شیب و حجم را بدون نیاز به بالا رفتن از انبار یا قدم زدن در محل کار محاسبه کنند.

ارتباطات کارآمد: تیم‌های میدانی و اداری را در یک صفحه با یک منبع واحد از حقیقت که در هر نقطه از ابر قابل دسترسی است نگه دارید. یک نقشه سه بعدی به جلوگیری از اختلافات کمک می کند و یک پلت فرم متمرکز با کاربران نامحدود ارتباط را ساده می کند.

نیروی کار بهینه شده: برای کارگران پرهزینه است که به محل کار برسند و متوجه شوند که تا زمانی که تیم دیگری کار را تمام نکرده است، نمی توانند شروع به کار کنند. نقشه برداری هواپیماهای بدون سرنشین با آگاه نگه داشتن همه از وضعیت بلادرنگ کارگاه، از خرابی جلوگیری می کند.

کاهش هزینه ها و زمان بررسی: پروازهای هواپیماهای بدون سرنشین ممکن است کمتر از 10 دقیقه طول بکشد ، که باعث می شود هزینه پایان به انتها پرواز هواپیمای بدون سرنشین به طور قابل توجهی کمتر از روش های بررسی سنتی باشد.

خرید انواع دوربین توتال استیشن ،Gps GNSS جی پی اس، دوربین ترازیاب (نیوو) ، پهپاد نقشه برداری ، تجهیزات جانبی نقشه برداری ، تراز لیزری ، متر لیزری ، جی پی اس دستی گارمین در شرکت و فروشگاه تجهیزات نقشه برداری دیاکو تجهیز پرگاس

جهت خرید و اطلاع از قیمت انواع دوربین توتال استیشن ،Gps GNSS جی پی اس، دوربین ترازیاب (نیوو) ، پهپاد نقشه برداری ، تجهیزات جانبی نقشه برداری ، تراز لیزری ، متر لیزری ، جی پی اس دستی گارمین میتوانید با کارشناسان شرکت و فروشگاه تجهیزات نقشه برداری دیاکو تجهیز پرگاس تماس بگیرید.

ارتباط با ما

شماره تماس: 09021116149

شماره ثابت: 02165361614

واتساپ: 09333769950

آدرس:تهران – اندیشه فاز4 (شهریار) – بازار بزرگ ایرانی اسلامی اندیشه – ورودی سرای مولانا – دیاکو تجهیز پرگاس

خرید انواع دوربین توتال استیشن ،Gps GNSS جی پی اس، دوربین ترازیاب (نیوو) ، پهپاد نقشه برداری ، تجهیزات جانبی نقشه برداری ، تراز لیزری ، متر لیزری ، جی پی اس دستی گارمین در شرکت و فروشگاه تجهیزات نقشه برداری دیاکو تجهیز پرگاس – دوربین ترازیاب

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *