مقالات

برنامه های کاربردی محصولات سطوح لیزری خطی

برنامه های کاربردی محصولات سطوح لیزری خطی - جی پی اس دستی گارمین- دوربین ترازیاب - تراز لیزری - شماره تماس: 09021116149 - دوربین توتال استیشن

یک مثال ساده برای درک اینکه چگونه می توان از سطح لیزر خطی استفاده کرد این است که تصور کنید می خواهید یک نرده صندلی را در اطراف یک اتاق نصب کنید. بخش سخت در مورد این کار این است که اطمینان حاصل کنید که نرده صندلی در هر چهار طرف اتاق همسطح و با همان ارتفاع از کف است. برای انجام درست این کار، باید چندین اندازه گیری و علامت گذاری روی دیوارهای هر دو ارتفاع و سطح با متر و سطح حباب سنتی (یا سطح روح) انجام دهید. با این حال، با سطح لیزر خطی، می توانید سطح لیزر خطی را در مرکز اتاق روی یک سه پایه قرار دهید.. هنگامی که سطح لیزر خط را روشن می کنید، یک پرتو نور به صورت افقی و عمودی 180 درجه در اتاق در همان ارتفاع پخش می شود. سپس می توانید سه پایه را تنظیم کنید تا ارتفاع دقیق مورد نیاز خود را بدست آورید (برای نرده های صندلی معمولاً 1/3 بالای دیوار یا 32-36 اینچ برای سقف 8 اینچ است). با پرتو لیزر نور که به طور مداوم یک خط افقی و عمودی را در اتاق پخش می کند، اکنون می توانید بدون زحمت نرده صندلی خود را با اطمینان کامل در اطراف اتاق نصب کنید. ما در این مطلب به مبحث برنامه های کاربردی محصولات سطوح لیزری خطی میپردازیم. جهت خرید و اطلاع از قیمت انواع دوربین توتال استیشن ،Gps GNSS جی پی اس، دوربین ترازیاب (نیوو) ، پهپاد نقشه برداری ، تجهیزات جانبی نقشه برداری ، تراز لیزری ، متر لیزری ، جی پی اس دستی گارمین میتوانید با کارشناسان شرکت و فروشگاه تجهیزات نقشه برداری دیاکو تجهیز پرگاس  تماس بگیرید.

برنامه های کاربردی محصولات سطوح لیزری خطی

نمونه‌های کاربردی دیگری که در آن سطح لیزر خطی ممکن است مفید باشد، نصب کابینت‌های آشپزخانه است که در آن چندین روکش و کابینت بالا باید در اطراف اتاق قرار گیرند. تسطیح یک طبقه، سقف های افتی (سقف های صوتی) در یک اتاق خراب زیرزمین که در آن کاشی های سقف باید به همان ارتفاع در اطراف اتاق باشند. و قاب بندی یک اتاق، دوباره بگویید اتاق خراب که می خواهید گل میخ های شما در سراسر اتاق یکنواخت باشد تا دیوار خشک شما به طور یکنواخت وصل شود. در این مورد آخر شما از خط عمودی با سطح لیزر خطی استفاده می کنید.

همانطور که در خانه خود ایستاده اید، به اطراف نگاه کنید. هر جایی که سطوحی را پیدا کردید که نیاز به تراز یا شاقول دارند، می توانید از سطح لیزری خطی برای کمک به شما در کار استفاده کنید. البته، در بسیاری از برنامه‌های پروژه، یک سطح سنتی کار می‌کند، اما چیزی که ممکن است پیدا کنید این است که استفاده از سطح لیزری خطی، یک کار دو نفره را به شغل یک نفره تبدیل می‌کند و کار را بسیار سریع‌تر می‌کند. و اگرچه سطوح حباب جانسون (یا سطوح روح) بسیار دقیق هستند، دقت آنها به شخصی که سطح را نگه می دارد بستگی دارد. در اکثر سطوح لیزری خط، تراز کردن به طور خودکار توسط سطح لیزر انجام می شود، بنابراین تا زمانی که سطح لیزر خط شما به درستی کالیبره شده باشد، دقت آن تضمین شده است.

تجهیزات جانبی

رایج ترین لوازم جانبی مورد استفاده در سطوح لیزری لاین در داخل ساختمان، سه پایه (برای ارتفاع)، پایه های سقفی (برای نگه داشتن لیزر در محیطی مانند نصب سقف صوتی) و یک هدف (که دارای نوار بازتابنده برای کمک به شما در دیدن بیشتر لیزر است. به آسانی). در خارج از منزل، لوازم جانبی متداول عبارتند از سه پایه، آشکارسازها و میله های درجه.

برنامه های کاربردی در فضای باز

برنامه های کاربردی برای سطوح لیزری خطی با حالت پالس به پروژه های داخلی محدود نمی شود. سطوح لیزری خطی با حالت پالس نیز در فضای باز مفید هستند. بزرگترین تفاوت بین کار در خارج از داخل با سطح لیزر در خارج، در نور خورشید است. چشم انسان نمی تواند پرتو لیزر نور را ببیند. هنگامی که در خارج از منزل با سطح لیزر کار می کنید، باید از یک آشکارساز سطح لیزری خطی استفاده کنید. ردیاب سطح لیزر خط، لیزر را با خواندن نور در حالی که در آن ناحیه می زند، تشخیص می دهد.

بیایید ابتدا یک برنامه ساده در فضای باز برای سطح لیزر خطی در حالت پالس در نظر بگیریم. به جای نرده صندلی در اطراف اتاق، در حیاط خلوت خود در عرشه قرار می دهید. سطح لیزر خطی در حالت پالس می تواند در کنار منطقه برای عرشه استفاده شود و بر روی یک سه پایه نصب شود، می تواند با یک آشکارساز برای تعیین ارتفاع کف عرشه استفاده شود. پس از تکمیل، سه پایه را می توان بالا برد تا دوباره با یک آشکارساز برای ساختن یک دیوار یا ریل تراز در اطراف عرشه استفاده شود.

سایر برنامه های کاربردی در فضای باز برای سطوح لیزری خط در حالت پالس می تواند درجه بندی خشن و ظریف باشد، جایی که به یک میله درجه نیاز است. حفاری خشن و ریز، مجدداً با استفاده از میله درجه برای دانستن عمق حفاری و اینکه حفاری شما همسطح است. تراز کردن قالب های بتنی برای اطمینان از هم تراز بودن آنها در سطح منطقه ای که باید روی آن ساخته شود. و راه اندازی زهکشی در جایی که یک ویژگی شیب سطح لیزر خطی مورد نیاز است. باز هم، نکته کلیدی در استفاده از سطح لیزر خطی این است که فقط یک نفر برای کار نیاز دارد و کار سریعتر انجام می شود. یک پروژه زهکشی را تصور کنید که در آن شیب خاصی در عرض 300 فوت مورد نیاز است. با روشن کردن سطح لیزر، یک نفر می‌تواند با یک آشکارساز شروع به کار کند تا بقیه کار را انجام دهد. بدون سطح لیزر خطی، همان پروژه دو نفر را می گیرد.

تجهیزات جانبی

هنگام کار در خارج از منزل با سطح لیزر خطی، معمولاً به سه لوازم جانبی نیاز خواهید داشت: یک آشکارساز یا گیرنده لیزر خطی که پرتو لیزر را در زمانی که چشم انسان نمی تواند تشخیص دهد. سه پایه برای نگه داشتن لیزر؛ و برای پروژه های درجه بندی، یک گرید میله برای اندازه گیری تغییرات ارتفاع. رنگ پرتو برای سطح لیزری که به طور انحصاری در خارج استفاده می شود فقط باید قرمز باشد. اگرچه “گرین بریت” (لیزرهای پرتو سبز) جانسون 400٪ روشن تر از قرمز است، از آنجایی که به هر حال پرتوها در نور خورشید دیده نمی شوند.

خرید انواع دوربین توتال استیشن ،Gps GNSS جی پی اس، دوربین ترازیاب (نیوو) ، پهپاد نقشه برداری ، تجهیزات جانبی نقشه برداری ، تراز لیزری ، متر لیزری ، جی پی اس دستی گارمین در شرکت و فروشگاه تجهیزات نقشه برداری دیاکو تجهیز پرگاس

جهت خرید و اطلاع از قیمت انواع دوربین توتال استیشن ،Gps GNSS جی پی اس، دوربین ترازیاب (نیوو) ، پهپاد نقشه برداری ، تجهیزات جانبی نقشه برداری ، تراز لیزری ، متر لیزری ، جی پی اس دستی گارمین میتوانید با کارشناسان شرکت و فروشگاه تجهیزات نقشه برداری دیاکو تجهیز پرگاس تماس بگیرید.

ارتباط با ما

شماره تماس: 09021116149

شماره ثابت: 02165361614

واتساپ: 09333769950

آدرس:تهران – اندیشه فاز4 (شهریار) – بازار بزرگ ایرانی اسلامی اندیشه – ورودی سرای مولانا – دیاکو تجهیز پرگاس

خرید انواع دوربین توتال استیشن ،Gps GNSS جی پی اس، دوربین ترازیاب (نیوو) ، پهپاد نقشه برداری ، تجهیزات جانبی نقشه برداری ، تراز لیزری ، متر لیزری ، جی پی اس دستی گارمین در شرکت و فروشگاه تجهیزات نقشه برداری دیاکو تجهیز پرگاس – دوربین ترازیاب

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *