مقالات

سطوح لیزری برای کاربردهای ساختمانی

سطوح لیزری برای کاربردهای ساختمانی - دوربین ترازیاب - تجهیزات نقشه برداری -جی پی اس دستی گارمین - دیاکو تجهیز پرگاس

قبل از اینکه ما یک “غواصی عمیق” داشته باشیم، یک نظر مهم: اگر عمدتاً در خارج از منزل کار می کنید، باید واقعاً یک لیزر دوار قوی تر و دقیق تر با یک آشکارساز با کیفیت حرفه ای در نظر بگیرید. بسیاری از سطوح لیزری فشرده نیز می‌توانند با استفاده از آشکارساز لیزر خطی تا برد 100 در خارج از منزل کار کنند، اما آنها عمدتاً برای استفاده داخلی طراحی شده‌اند. ما در این مطلب به مبحث سطوح لیزری برای کاربردهای ساختمانی میپردازیم. جهت خرید و اطلاع از قیمت انواع دوربین توتال استیشن ،Gps GNSS جی پی اس، دوربین ترازیاب (نیوو) ، پهپاد نقشه برداری ، تجهیزات جانبی نقشه برداری ، تراز لیزری ، متر لیزری ، جی پی اس دستی گارمین میتوانید با کارشناسان شرکت و فروشگاه تجهیزات نقشه برداری دیاکو تجهیز پرگاس  تماس بگیرید.

سطوح لیزری برای کاربردهای ساختمانی

من با پیمانکارانی صحبت کرده ام که در گذشته توسط سطح لیزر بی کیفیت سوخته بودند. بسیاری از متفکران آینده از چند سال پیش شروع به استفاده از سطوح لیزری کردند و با کیفیت آنچه در بازار وجود داشت مبارزه کردند. همیشه این خطر وجود دارد که شرکت‌ها سعی کنند یک محصول DIY را به عنوان یک ابزار حرفه‌ای معرفی کنند. در زیر برخی از اطلاعات کلیدی در مورد سطوح لیزر خلاصه شده است تا به شما کمک کند هنگام انجام تحقیقات خود سؤالات درستی بپرسید.

تنظیمات سطح لیزر معمولی:

  • لیزرهای نقطه ای  2، 3 یا 5 پرتوهای لیزر عمود بر هم ساطع می کنند و برای انتقال نقاط از کف به سقف، برای چیدمان دیوارهای 90 درجه (روش 3،4،5) یا برای انتقال ارتفاع استفاده می شود.
  • لیزرهای خطی خطوط سطح افقی یا عمودی را در یک “زاویه فن” که از +/- 60 درجه تا بیش از 180 درجه متغیر است، نشان می دهد.
    لیزرهای خطی برای علامت گذاری خطوط تراز، تراز کردن اشیاء در یک فضا (پایین پنجره ها در اتاق، کابینت های بالای آشپزخانه، نرده صندلی، جعبه های کلید برق و غیره) استفاده می شود.
  • لیزرهای خط 180 درجه از نظر مفهومی مشابه لیزرهای خطی هستند اما دارای زوایای فن وسیع تری هستند. با قرار دادن لیزر در گوشه‌ای از اتاق، زاویه فن بزرگ به لیزر اجازه می‌دهد تا یک خط افقی یا عمودی در کل اتاق پخش کند. این لیزرها اغلب به “پنجره”های بزرگتری برای انتشار نور لیزر نیاز دارند که محفظه ها را کمی بزرگتر از لیزرهای خط معمولی می کند.
  • لیزرهای ترکیبی دقیقاً همان چیزی است که انتظار دارید، ترکیبی از خطوط و نقاط. خدمه را با یک لیزر ترکیبی به بیرون بفرستید و آنها تمام ابزار مورد نیاز خود را خواهند داشت. لیزر ترکیبی معمولاً با تعداد خطوط و نقاطی که ابزار پروژه می‌دهد نشان داده می‌شود.
  • لیزرهای چند خطی در آسیا شروع به کار کردند و به سرعت در ایالات متحده آمریکا مورد پذیرش قرار می گیرند، عمدتاً به دلیل تعداد هواپیماهای سطح پیش بینی شده. نقطه ضعف آنها هزینه و اندازه بزرگتر است. مانند لیزرهای ترکیبی، چند لاینرها با تعداد صفحات افقی و عمودی و همچنین نقاط پیش بینی شده مشخص می شوند. صفحات یک مولتی لاینر با هم متقاطع می شوند و یک “نقطه” را روی یک سطح تشکیل می دهند، بنابراین بیشتر لیزرهای چند خطی تنها یک “نقطه” واقعی دارند، که لیزر به سمت پایین بر روی زمین می رود.

لیزرهای دستی در مقابل لیزرهای خود تراز

اکثر متخصصان به دنبال یک ابزار لیزر خودکار (خود تراز) هستند.ابزاری برای علامت گذاری یا تأیید تراز بودن یک شی یا انتقال ارتفاع در اطراف یک اتاق. بهترین راه برای صرفه جویی در زمان نصب، استفاده از تراز لیزری خودکار است. ابزار را روی سه پایه نصب کنید و آن را روشن کنید. تا زمانی که ابزار در سطح 4 درجه ناهموار قرار داشته باشد، لیزر روشن می شود و صفحه لیزری تراز را نمایش می دهد. اگر سطح بر هم خورده باشد، تا زمانی که در “محدوده کاری” مکانیسم تراز باقی بماند، به طور خودکار دوباره تراز می شود. اگر سطح از محدوده کاری خود خارج شود، لیزر خاموش می شود یا شروع به چشمک زدن می کند تا شما را از وجود مشکل مطلع کند. حفظ سطح برای ابزارهای لیزر خود تراز یک نگرانی نیست، با این حال، مهم است که مطمئن شوید خط لیزر در ارتفاع مرجع شما باقی می‌ماند. اگر کسی با ابزار برخورد کرد و سه پایه یا شیم شما را جابجا کرد، شما می توانید در نهایت در ارتفاع متفاوتی کار کنید حتی اگر ابزار هنوز هم سطح باشد. همیشه تمرین خوبی است که مرجع خود را چند بار در روز بررسی کنید.

گاهی اوقات سطوح لیزر دستی با قیمت پایین را می بینید. متفاوت از لیزرهای خود تراز، سطح لیزر دستی به خدمه شما نیاز دارد که لیزر را با دست تراز کنند (و باید در طول روز آن را بررسی کنند تا مطمئن شوند که سطح آن ثابت می ماند) با استفاده از نوعی سطح حباب و پیچ های تنظیم روی پایه لیزر.لیزرهای تسطیح دستی وقت گیر هستند و اگر شخصی به طور تصادفی لیزر را از سطح خارج کند می تواند مشکلات بزرگی ایجاد کند. یک پرتو سطح لیزر دستی چشمک نمی زند تا نشان دهد که سطح آن خارج از سطح است.

قدرت کار در طول روز

اکثر لیزرهای خود تراز از سلول های قلیایی یا نوعی سیستم باتری قابل شارژ استفاده می کنند. لیزرهای سبز جدید موجود در بازار دارای پرتوهای روشن تری نسبت به لیزرهای قرمز هستند، اما همچنین از انرژی باتری بیشتری نسبت به لیزر قرمز استفاده می کنند (برخی لیزرهای سبز مدت زمان اجرا به کمتر از دو ساعت دارند!). در مقایسه با سطح آب یا لوله‌ کشی، وقتی به لیزر خود تراز می‌روید مقداری پول برای باتری‌ها خرج می‌کنید، اما به لطف بهره‌ وری بیشتر و کیفیت بهتر محصول، زمان کمتری را صرف کار خواهید کرد. برای کسانی که می خواهند دوستدار محیط زیست باشند، گزینه های قابل شارژ (هم داخلی) و هم خارجی وجود دارد. اگر باتری‌های داخلی دارید مطمئن شوید که می‌توانید آن‌ها را «شارژ کنید»، به این معنی که در حین استفاده از ابزار، باتری‌ها را شارژ کنید. یک راه اندازی عالی یک گزینه قابل شارژ با استفاده از اندازه باتری استاندارد (به عنوان مثال، AA) است.

خرید انواع دوربین توتال استیشن ،Gps GNSS جی پی اس، دوربین ترازیاب (نیوو) ، پهپاد نقشه برداری ، تجهیزات جانبی نقشه برداری ، تراز لیزری ، متر لیزری ، جی پی اس دستی گارمین در شرکت و فروشگاه تجهیزات نقشه برداری دیاکو تجهیز پرگاس

جهت خرید و اطلاع از قیمت انواع دوربین توتال استیشن ،Gps GNSS جی پی اس، دوربین ترازیاب (نیوو) ، پهپاد نقشه برداری ، تجهیزات جانبی نقشه برداری ، تراز لیزری ، متر لیزری ، جی پی اس دستی گارمین میتوانید با کارشناسان شرکت و فروشگاه تجهیزات نقشه برداری دیاکو تجهیز پرگاس تماس بگیرید.

ارتباط با ما

شماره تماس: 09021116149

شماره ثابت: 02165361614

واتساپ: 09333769950

آدرس:تهران – اندیشه فاز4 (شهریار) – بازار بزرگ ایرانی اسلامی اندیشه – ورودی سرای مولانا – دیاکو تجهیز پرگاس

خرید انواع دوربین توتال استیشن ،Gps GNSS جی پی اس، دوربین ترازیاب (نیوو) ، پهپاد نقشه برداری ، تجهیزات جانبی نقشه برداری ، تراز لیزری ، متر لیزری ، جی پی اس دستی گارمین در شرکت و فروشگاه تجهیزات نقشه برداری دیاکو تجهیز پرگاس – دوربین ترازیاب

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *