مقالات

سطوح لیزر ساختمانی

سطوح لیزر ساختمانی - دوربین توتال استیشن - جی پی اس دستی گارمین - دوربین ترازیاب - تراز لیزری - شماره تماس: 09021116149 - شماره : 02165361614

با انتخاب وسیع لیزرهای ساختمانی که این روزها در دسترس است، فقط خرید و تصمیم گیری در مورد یک مدل برای خرید می تواند کار سختی باشد. وظیفه تحقیق در مورد مدل‌های مختلف بیش از آن چیزی است که بیشتر مردم می‌خواهند با آن سر و کار داشته باشند یا وقت صرف کنند. ما سعی خواهیم کرد توضیح دهیم که کدام ویژگی چه کاری را انجام می دهد و کدام محصول به بهترین وجه با نیازهای شما مطابقت دارد. اساساً، اولین کاری که باید انجام دهید این است که بفهمید قصد دارید چه کارهایی را با لیزر خود انجام دهید. آیا قصد دارید فقط در داخل خانه، فقط در فضای باز یا هر دو کار کنید؟ آیا می خواهید لوله های زیر زمینی، نرده های صندلی در اتاق ناهارخوری، پایه های نرده ها و درجه بندی محل ساخت و ساز را نصب کنید؟ اینها سوالاتی هستند که ویژگی هایی را که می خواهید دنبال کنید و بخرید را مشخص می کند. ما در این مطلب به مبحث سطوح لیزر ساختمانی میپردازیم. جهت خرید و اطلاع از قیمت انواع دوربین توتال استیشن ،Gps GNSS جی پی اس، دوربین ترازیاب (نیوو) ، پهپاد نقشه برداری ، تجهیزات جانبی نقشه برداری ، تراز لیزری ، متر لیزری ، جی پی اس دستی گارمین میتوانید با کارشناسان شرکت و فروشگاه تجهیزات نقشه برداری دیاکو تجهیز پرگاس  تماس بگیرید.

از لیزرهای ساختمانی برای شما چه استفاده می شود؟

آنها در مشاغل مختلفی استفاده می شوند که در آن چیدمان انجام می شود و به یک مرجع دقیق و سطح نیاز است. کارهایی مانند نصب کاشی سقف، نصب نرده صندلی در اتاق غذاخوری، نصب پریز برق در خانه در حال ساخت. برخی از کارها کوچک هستند، مانند آویزان کردن تصاویر به صورت هموار بر روی دیوار اتاق نشیمن. برخی از وظایف بزرگ هستند، مانند نصب لوله فاضلاب یا انجام طرح درجه بندی سایت برای یک ساختمان جدید.

کاربرد سطوح لیزری در داخل ساختمان

  • دیوارهای خود را تراز و صاف کنید
  • تسطیح طبقات
  • برای نصب آسان در سقف، لیزر خود را به پایه دیوار یا سقف وصل کنید
  • به راحتی ارتفاع در یا پنجره را بررسی کنید
  • نصب سقف های کشویی
  • در خانه خود نرده های صندلی و بادگیر نصب کنید
  • قفسه ها، کابینت ها و تزئینات را مرتب کنید
  • برای نصب و چیدمان آسان کابینت ها، نرده های صندلی و … از سه پایه استفاده کنید

کاربرد سطوح لیزری در فضای باز

  • هر نوع نظرسنجی اساسی
  • لیزرها به راحتی پست ها و تیرهای روی عرشه، نرده ها و ایوان ها را بررسی و تراز می کنند
  • تراز بنایی
  • طرح بندی سایت
  • به راحتی ارتفاعات زمین را بررسی کنید
  • لیزرهای با قابلیت شیب می توانند درجه ای را برای زهکشی و آبیاری مناسب تعیین کنند
  • نرده ها، پست ها و عرشه ها را تراز کنید
  • ایجاد نمرات
  • کشاورزی کانتور یا زهکشی

لیزرهای تراز دستی

لیزر تراز دستی از اپراتور می خواهد که با چرخاندن پیچ های شست واحد و تراز کردن دستگاه با نگاه کردن به ویال های حباب، دستگاه را به صورت دستی تراز کند.

لیزرهای خود تراز و تسطیح خودکار

یک لیزر خود تراز به طور خودکار سطحی را در محدوده مشخصی پیدا کرده و حفظ می کند. برخی از لیزرها دارای یک ویال حباب دار هستند و شما تسطیح خشن را انجام می دهید و سپس خود لیزر کار را به دست می گیرد و تسطیح دقیق را انجام می دهد. یا، برخی لیزر را تنظیم می‌کنید و تا حدودی به تراز بودن نزدیک می‌شوند، و سپس لیزر خودش را تراز می‌کند. و اگر راه‌اندازی یا پلت‌فرم به‌طور تصادفی جابجا شود، بسیاری از سطوح لیزری خود یا تراز خودکار به سطح خود ادامه می‌دهند و بسیاری اوقات اگر از سطح خود خارج شوند.

لیزرهای افقی

لیزر پرتو افقی تنها یک پرتو از چراغ خود ساطع می کند.

لیزرهای پرتو دوگانه: (همچنین به عنوان لیزرهای پرتو تقسیم می‌شوند)

این نوع سطوح لیزری پرتوهای افقی یا عمودی را برای ایجاد خطوط مرجع هم سطح و هم خط لوله ساطع می کنند. لطفاً توجه داشته باشید که اصطلاح Dual-Beam واقعاً به این معنی است که لیزر می تواند صفحه معمولی خود را تولید کند و نقطه مرجعی مانند یک نقطه پرتو در سقف ایجاد کند. تصور نکنید که لیزر مورد نظر شما یک “صفحه” افقی و عمودی را به طور همزمان تولید می کند. معمولاً وقتی لیزر به عنوان «پرتو دوگانه» توصیف می‌شود، معمولاً به معنای یک پرتو یک سطح مانند لیزر روتاری است که یک خط صاف در اطراف اتاق ایجاد می‌کند، و پرتو دیگر به سادگی یک «نقطه» در سقف است. ما از لیزر روتاری که همزمان حلقه های افقی و عمودی در اطراف اتاق ایجاد می کند بی اطلاع هستیم.

آشکارسازهای لیزری (گیرنده های لیزری)

همچنین، بخش جدایی ناپذیر استفاده از لیزر سطح چرخشی، آشکارساز لیزری است. آشکارسازهای لیزری با نام گیرنده های لیزری نیز شناخته می شوند. آشکارسازهای لیزری معمولاً روی میله‌های تراز نصب می‌شوند و برای تشخیص پرتو لیزر هنگامی که در خارج از منزل کار می‌کنید کار می‌کنند. در اغلب موارد، اگر در خارج از منزل با سطح لیزر کار می کنید، یک آشکارساز لیزری مورد نیاز است، زیرا خط لیزر در ساعات روز به سختی قابل مشاهده است. اکثر آشکارسازها صدا تولید می کنند، زمانی که شما در سطح همتراز قرار می گیرید یک بوق کوتاه، و زمانی که در سطح هستید یک صدای بوق ثابت و ثابت تولید میکنند. آشکارسازهای لیزری می توانند زمان مورد نیاز برای یافتن پرتو تراز و رسیدن به سطح را کاهش دهند. اکثر آشکارسازها دارای آلارم بصری و شنیداری هستند. بصری معمولاً یک صفحه نمایش LCD است و صدای بوق آن قابل شنیدن است که هر چه به هم سطح بودن نزدیکتر می شوید سریعتر و سریعتر بوق می دهد. وقتی به سطح رسیدی، صدایی محکم که وقتی در سطح هستید به شما هشدار می دهد. اگر بخواهید آشکارساز را به سمت پایین حرکت دهید، بیشتر آشکارسازها صدای تند، در صورت نیاز به بالا رفتن صدای آهسته‌تر و زمانی که در کلاس هستید صدایی ثابت به شما می‌دهند.

سرعت چرخش ثابت در مقابل متغیر لیزرهای روتاری

لیزرهای روتاری دارای سرعت چرخش ثابت یا سرعت چرخش متغیر هستند. RPM (چرخش در دقیقه) تعداد دفعاتی است که لیزر در یک لیزر روتاری در یک دقیقه می چرخد. اکثر لیزرهای روتاری ساختمانی دارای RPM ثابت یا متغیر هستند. دور در دقیقه سریع‌ تر کمتر است اما دورتر می‌رود (بنابراین برد بیشتری خواهید داشت). یک دور کندتر به اندازه دور حرکت نمی کند، اما روشن تر و راحت تر دیده می شود. در داخل از دور آهسته‌تر استفاده کنید زیرا پرتو راحت‌تر دیده می‌شود و از دور سریع‌تر زمانی که در خارج است، زیرا دورتر حرکت می‌کند.

خرید انواع دوربین توتال استیشن ،Gps GNSS جی پی اس، دوربین ترازیاب (نیوو) ، پهپاد نقشه برداری ، تجهیزات جانبی نقشه برداری ، تراز لیزری ، متر لیزری ، جی پی اس دستی گارمین در شرکت و فروشگاه تجهیزات نقشه برداری دیاکو تجهیز پرگاس

جهت خرید و اطلاع از قیمت انواع دوربین توتال استیشن ،Gps GNSS جی پی اس، دوربین ترازیاب (نیوو) ، پهپاد نقشه برداری ، تجهیزات جانبی نقشه برداری ، تراز لیزری ، متر لیزری ، جی پی اس دستی گارمین میتوانید با کارشناسان شرکت و فروشگاه تجهیزات نقشه برداری دیاکو تجهیز پرگاس تماس بگیرید.

ارتباط با ما

شماره تماس: 09021116149

شماره ثابت: 02165361614

واتساپ: 09333769950

آدرس:تهران – اندیشه فاز4 (شهریار) – بازار بزرگ ایرانی اسلامی اندیشه – ورودی سرای مولانا – دیاکو تجهیز پرگاس

خرید انواع دوربین توتال استیشن ،Gps GNSS جی پی اس، دوربین ترازیاب (نیوو) ، پهپاد نقشه برداری ، تجهیزات جانبی نقشه برداری ، تراز لیزری ، متر لیزری ، جی پی اس دستی گارمین در شرکت و فروشگاه تجهیزات نقشه برداری دیاکو تجهیز پرگاس – دوربین ترازیاب

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *